CÉLINE, francuski dom mody założony przez Celine Vipiana, znany jest głównie z luksusowych torebek . Od 1945 roku, kiedy powstał, zaliczył wiele wzlotów i upadków. Od 2008 roku znajduje się pod dowództwem Phoebe Philo, co wywindowało go na szczyty świata mody, zwłaszcza dzięki tegorocznej kampanii reklamowej, w której fotograf Juergen Teller poprzez „odcięcie głów” modelkom (w tym znanej Carmen Kass), skierował uwagę wyłącznie na ubrania.
Blinky Palermo znany jest głównie z minimalistycznych i konstruktywistycznych płócien. Niemiecki abstrakcjonista, uczeń Beuysa, mistrz koloru, zmarł w tajemniczych okolicznościach na leżącej pośród Oceanu Indyjskiego wyspie Male w 1977 roku.
Czy mają ze sobą coś wspólnego? Według Ashleya Heatha, który w 2000 roku wraz z Katie Grand założył kultowy magazyn „Pop”, zdecydowanie tak. W wywiadzie dla style.com tak skomentował ostatnią kolekcję CÉLINE: Podoba mi się kolor. Kojarzy mi się z Blinki Palermo i innymi genialnymi kolorystami ery modernizmu.
Phoebe Philo zaskoczyła nie tylko intensywnymi barwami i malarskimi cytatami, ale także dodała swoim projektom więcej dynamiki i etno charakteru, wcześniej niespotykanych u CÉLINE.
Wypada mieć nadzieję, że tendencja promowana przez CÉLINE skłoni także polskich projektantów by przegonili chmurę szarości, która spowiła ostatnią edycję łódzkiego Fashion Week Poland. Inspiracji mogliby poszukać chociażby w malarstwie.
by: Beata Wilczek 2010
popvictims
2011/06/07
http://www.guardian.co.uk/music/2011/jun/07/lady-gaga-icon-cfda-fashion-awards?CMP=twt_fd