CÉLINE W PALERMO

Posted on 2010/11/11

1


CÉLINE, francuski dom mody założony przez Celine Vipiana, znany jest głównie z luksusowych torebek . Od 1945 roku, kiedy powstał,  zaliczył wiele wzlotów i upadków. Od 2008 roku znajduje się pod dowództwem Phoebe Philo, co wywindowało go na szczyty świata mody, zwłaszcza dzięki tegorocznej kampanii reklamowej, w której fotograf Juergen Teller poprzez „odcięcie głów” modelkom (w tym znanej Carmen Kass), skierował uwagę wyłącznie na ubrania.

Blinky Palermo znany jest głównie z minimalistycznych i konstruktywistycznych płócien. Niemiecki abstrakcjonista, uczeń Beuysa, mistrz koloru, zmarł w tajemniczych okolicznościach  na leżącej pośród Oceanu Indyjskiego wyspie Male w 1977 roku.

Czy mają ze sobą coś wspólnego? Według Ashleya Heatha, który w 2000 roku wraz z Katie Grand założył kultowy magazyn „Pop”, zdecydowanie tak. W wywiadzie dla style.com tak skomentował ostatnią kolekcję CÉLINE: Podoba mi się kolor. Kojarzy mi się z Blinki Palermo i innymi genialnymi kolorystami ery modernizmu.

Phoebe Philo zaskoczyła nie tylko intensywnymi barwami i malarskimi cytatami, ale także dodała swoim projektom więcej dynamiki i etno charakteru, wcześniej niespotykanych u CÉLINE.

Wypada mieć nadzieję, że tendencja promowana przez CÉLINE skłoni także polskich projektantów by przegonili chmurę szarości, która spowiła ostatnią edycję łódzkiego Fashion Week Poland.  Inspiracji mogliby poszukać chociażby w malarstwie.

by: Beata Wilczek 2010

Reklamy
Posted in: Beata Wilczek, Moda